La direcció és conscient que la qualitat en les activitats desenvolupades pel CFO Francesc Layret és un factor primordial pel seu desenvolupament i continuïtat, per la qual cosa assumeix la responsabilitat de definir, implantar i mantenir una política de qualitat adequada a les necessitats i expectatives de les persones usuàries.
Aquesta política és difosa a tots els nivells de l’organització i a totes les parts interessades, establint mètodes per entendre-la, implantar-la i mantenir-la per part de les persones treballadores del servei.
Aquesta política de qualitat es fonamenta en els següents punts:
- El CFO Francesc Layret es defineix com un centre de formació que integra la seva acció amb el conjunt de serveis de foment de l’ocupació que presta el Servei d’Ocupació, duent a terme un treball transversal i coordinat des de les diverses àrees per oferir els recursos més adequats als ciutadans i les ciutadanes.
- EL CFO Francesc Layret també aposta per un treball transversal i cohesionat amb altres serveis municipals, com amb Promoció Econòmica, Educació, Joventut, Convivència i Ciutadania, Igualtat i Serveis Socials, amb qui es comparteixen projectes.
- La formació per l'ocupació que s’ofereix al CFO Francesc Layret és un servei públic local per a la millora de l’ocupabilitat i s'adreça fonamentalment a la població en recerca de feina, amb el compromís de realitzar accions de formació eficaces i efectives, encaminades a una millora contínua.
- El CFO Francesc Layret integra en la seva gestió un sistema de qualitat propi que s’articula cap a l’excel·lència de l’oferta formativa basada en els conceptes de l’aprenentatge al llarg de la vida, la requalificació i l'adaptació professional contínua, així com també de l’optimització dels recursos disponibles.
- L’aposta del CFO Francesc Layret per la qualitat es fonamenta en un sòlid equip humà innovador i creatiu amb una base pedagògica excel·lent i consolidada capaç d’assumir nous reptes i adaptar-se a les situacions de canvi generades en el mercat de treball.
- Des del CFO Francesc Layret es pren el compromís d’adaptar de forma continuada la política de qualitat a les necessitats detectades pel servei d’Ocupació, mitjançant l’actualització constant dels processos i eines de gestió de la qualitat, per donar resposta als objectius proposats pel servei, alineats amb la missió i les estratègies institucionals.
- Mitjançant el Sistema de Gestió de la qualitat el CFO Francesc Layret vol adquirir el compromís de satisfer les necessitats i expectatives de totes les peersones usuàries, tenint en compte el compliment dels requisits legals i reglamentaris vigents.
- Des del CFO Francesc Layret es prenen totes les mesures de prevenció i seguretat perquè les condicions de treball siguin segures, així com es promouen els hàbits saludables per a prevenir lesions i el deteriorament de la salut, l'eliminació de perills i la reducció de riscos.
La guia que marca els objectius del CFO Francesc Layret és el compromís per la qualitat, viscuda com a camí per aconseguir un impacte social de millora de l’ocupabilitat dels col·lectius amb els que es treballa i de reconeixement social de la feina ben feta.
El CFO Francesc Layret té la certificació ISO 9001 des de l’any 2002, una eina eficaç per analitzar i revisar el sistema de la gestió formativa així com determinar els punts claus que han de ser millorats.