Ajuntament de Vilafranca del del Penedès

L’Ajuntament de Vilafranca va iniciar la quarta edició del programa Innova Pime per al foment de la innovació a les empreses del Penedès

L’Ajuntament de Vilafranca va iniciar la quarta edició del programa Innova Pime per al foment de la innovació a les empreses del Penedès

03 de octubre de 2018

El 9 d’octubre es va iniciar la quarta edició del programa Innova Pime, impulsat pel servei de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Vilafranca, amb el suport de la Diputació de Barcelona.
Innova Pime es va començar a implementar l’any 2014 amb l’objectiu de promoure la cultura d’innovació a les empreses del territori i desenvolupar un projecte propi. D’aquesta manera, s’ajuda els negocis a introduir elements pràctics que els permetin millorar la seva competitivitat.
El punt de partida va ser la jornada de sensibilització del proper dimarts dia 9 d’octubre, en la qual es va presenta el programa. Seguidament, algunes de les empreses participants en anteriors edicions van fer una breu exposició de la seva experiència, posteriorment es va realitzar una ponència d’introducció a la innovació i finalment, com a novetat enguany, la jornada va concloure amb un workshop pràctic amb la metodologia Lego Serius Play per tal de fomentar el pensament creatiu.
El programa es desenvoluparà mitjançant quatre sessions de formació grupal de 16h que es realitzaran a l’edifici de l’Enològica, i cinc sessions de mentoratge amb cada empresa participant a càrrec d’un consultor expert, amb l’objectiu d’impulsar un projecte d’innovació o un repte determinat.
En aquest darrer cas, alguns dels punts en els quals es treballa són l’anàlisi de situació i definició de reptes a resoldre a través de la innovació, la identificació del consumidor i les seves necessitats, la generació de noves solucions susceptibles de ser implantades per afrontar els reptes dels negocis participants, la definició del model de negoci aconseguint que la innovació sigui rentable i generi negoci a les empreses participants, prototipatge i validació amb potencials clients de les solucions definides, disseny d’una estructura organitzativa orientada a la innovació, com portar la innovació al mercat a través de la definició d’un pla comercial i de màrqueting i el desenvolupament del pla estratègic d’innovació a llarg termini que guiï a l’empresa en la implementació d’una cultura i un sistema d’innovació personalitzat.
El grau de satisfacció de les empreses és molt alt perquè veuen un resultat pràctic, a més en molts casos la implementació de la innovació els permet millorar en la seva gestió.